Barber-shop-urile au devenit tot mai populare în ultimii ani, iar în perioada următoare ne așteptăm ca numărul lor pe piața clujeană să crească. Dacă luați în considerare să începeți o astfel de afacere, vă recomandăm să alegeți cu atenție spațiul, pentru a nu întâmpina probleme la obținerea avizelor și autorizațiilor de funcționare.
Înainte de a închiria sau achiziționa un spațiu pentru un barber-shop, trebuie să vă asigurați că acesta are în CF funcțiunea de servicii cu acces public, sau în caz contrar, că zona și legea permit schimbarea destinației.
Am explicat aici mai pe larg cum se realizează schimbarea de destinație și ce complicații pot apărea: Schimbarea de destinație: ce înseamnă, când e necesară și cum se realizează?
Ce probleme pot apărea la schimbarea destinației?
- Sunt cazuri în care zona și legea nu ne permit schimbarea în destinația pe care ne-o dorim.
- Sunt zone în care schimbarea destinației este permisă, dar cu anumite condiționări. De exemplu, obligația obținerii acordului notarial de la toți vecinii – care pot să nu fie dispuși să și-l dea.
- Este nevoie de un minim de locuri de parcare, care în anumite zone ale orașului sunt imposibil de obținut.
- Dacă spațiul a suferit modificări structurale fără o autorizație de construire, schimbarea de destinație se poate face doar prin AC, ceea ce amână începerea activității cu 2-3 luni.
Dacă ați găsit deja un imobil pentru afacerea dumneavoastră, vă recomandăm să ne contactați pentru o expertiză a spațiului, pentru a vă asigura că:
- spațiul are funcțiunea corectă de servicii cu acces public, sau în caz contrar, că zona și legea permit schimbarea destinației;
- imobilul respectă toate condițiile necesare funcționării unui barber-shop;
- nu veți întâmpina probleme, dar nici cheltuieli suplimentare cu obținerea avizelor și autorizațiilor de funcționare.
Dacă destinația spațiului este cea corespunzătoare – în acest caz, de servicii cu acces public – se poate trece la amenajarea imobilului și se pot începe demersurile pentru obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor de funcționare.
Avize și autorizații necesare funcționării unui barber-shop
Pentru un barber-shop, veți avea nevoie de:
- Autorizația DSP,
- Acordul de funcționare de la Primărie,
- Negația ISU (sau autorizație, în funcție de dimensiunile și caracteristicile spațiului)
- Personalul trebuie să dețină o diplomă de absolvire a unui curs de igienă, emisă de o companie acreditată de Ministerul Sănătății.
- În plus, dacă veți dori să amplasați o firmă luminoasă, veți avea nevoie de o autorizație de construire pentru aceasta.
Desigur, trebuie avut în vedere faptul că fiecare business și spațiu are anumite particularități și trebuie tratat și analizat individual.
Echipa noastră vă stă la dispoziție pentru obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare funcționării unui barber-shop, precum și a autorizației de construire pentru firme și reclame luminoase.
Dacă aveți întrebări, sau aveți nevoie de ajutor în această privință, vă invităm să ne contactați!