Primul pas, înainte de a ne ocupa de obținerea avizelor și autorizațiilor necesare unei cofetării, este de a ne asigura că spațiul pe care l-ați ales are în CF funcțiunea de alimentație publică. În cazul în care acesta are o altă funcțiune, va trebui să realizați o schimbare de destinație a spațiului, desigur, dacă zona și legea o permit.
Despre problemele ce pot apăra la schimbarea destinației, dar și în ce constă acest demers, puteți citi mai multe aici: Schimbarea de destinație: ce înseamnă, când e necesară și cum se realizează?
Pentru a vă asigura că schimbarea destinației este posibilă, dar și că spațiul respectă toate condițiile necesare funcționării unei cofetării, vă recomandăm să ne contactați pentru o expertiză a spațiului. Astfel, evitați să investiți sume considerabile într-un spațiu în care nu vă veți putea desfășura vreodată activitatea în mod legal.
Dacă destinația spațiului este cea potrivită, în acest caz de alimentație publică, se pot începe amenajările interioare și demersurile pentru obținerea avizelor și autorizațiilor de funcționare.
Avize și autorizații necesare deschidere cofetărie
Pentru o cofetărie, veți avea nevoie de:
- Autorizația de la DSP Cluj,
- Autorizația eliberată de DSVSA Cluj,
- Acordul de funcționare de la Primărie,
- Negația ISU, dacă spațiul are sub 200 mp, respectiv
- Autorizația ISU, dacă vorbim de un spațiu de peste 200 mp (Atenție! construiți, nu utili.)
- În plus, dacă veți avea peste 100 de locuri la mese, va fi necesară și autorizația de la Agenția de Protecție a Mediului Cluj.
- Apoi, dacă veți dori să amplasați o firmă luminoasă și/sau o terasă, va trebui să obțineți și o autorizație de construire pentru acestea.
Pentru obținerea acestor autorizații, trebuie întocmită câte o documentație cuprinzând acte specifice, care se depune la fiecare instituție în parte. Dacă dosarele sunt întocmite corect și bineînțeles, dacă spațiul și amenajările respectă cerințele celor de la DSP, DSVSA sau ISU, durata de obținere a acestor autorizații este de circa 3 luni. Dacă însă, anumite acte lipsesc și se solicită completări sau modificări privind amenajările, atunci acest termen se poate prelungi.
Echipa noastră vă stă la dispoziție pentru obținerea tuturor autorizațiilor necesare funcționării afacerii dumneavoastră. Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de ajutor în acest sens, vă invităm să ne contactați.