Ce avize și autorizații sunt necesare pentru o cafenea?

Înainte de a ne ocupa de obținerea avizelor și autorizațiilor necesare unei cafenele, trebuie să ne asigurăm că spațiul pe care l-ați ales are funcțiunea corespunzătoare. În cazul unei cafenele, imobilul trebuie să aibă în CF destinația de alimentație publică. În caz contrar, va fi necesară schimbarea destinației spațiului – desigur, dacă zona și legea permit acest lucru.

Dacă destinația spațiului este cea potrivită – în acest caz, cea de alimentație publică – se poate trece la amenajarea imobilului și apoi, la obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor necesare afacerii dumneavoastră.

Avize și autorizații necesare deschiderii unei cafenele

Pentru o cafenea, veți avea nevoie de:

• Autorizația DSP,

• Autorizația eliberată de DSVSA,

• Acordul de funcționare de la Primărie,

• Autorizația ISU, dacă spațiul are peste 200 mp construiți (atenție, nu utili!) sau

• Negația ISU, dacă spațiul are sub 200 mp.

• Personalul trebuie să dețină o diplomă de absolvire a unui curs de igienă, emisă de o companie acreditată de Ministerul Sănătății.

• În plus, dacă la cafenea veți avea peste 100 de locuri la mese, va fi necesară și autorizația de Mediu.

• În cazul în care cafeneaua va funcționa după ora 22, veți avea nevoie și de avizul Poliției Municipiului, precum și de acordul Asociației de Proprietari (dacă există). Dacă nu există o asociație de proprietari, va trebui să obțineți acordul tuturor vecinilor.

• Dacă spațiul se află la mai puțin de 15 m de ferestrele unor locuințe, sunt șanse mari ca DSP să vă solicite și un studiu de impact asupra sănătății populației.

În plus, dacă veți dori să amplasați o firmă luminoasă și/sau o terasă adiacentă cafenelei dumneavoastră, veți avea nevoie și de autorizații de construire pentru acestea.

Vă sfătuim ca înainte de a închiria un spațiu pentru o cafenea, să ne contactați pentru o expertiză a spațiului. Astfel, înainte de a investi sume considerabile de bani în amenajări, vă puteți asigura că:

  • imobilul are funcțiunea corectă, sau în caz contrar, că zona și legea permit o schimbare de destinație;
  • spațiul nu a suferit modificări structurale care vă pot împiedica ulterior să obțineți avizele necesare cafenelei;
  • nu veți întâmpina probleme, dar nici cheltuieli suplimentare cu obținerea avizelor și autorizațiilor fără de care cafeneaua nu poate funcționa.

Împreună cu partenerii noștri, vă putem ajuta cu obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare cafenelei, precum și cu obținerea autorizațiilor de construire pentru terasă și firme și reclame luminoase.

Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de ajutor pentru obținerea avizelor și autorizațiilor necesare business-ului dumneavoastră, vă invităm să ne contactați: