Este o idee bună să deschizi un pet-shop în Cluj? Proprietarii animăluțelor de companie cu siguranță vă vor spune că da. Și având în vedere că numărul lor este mereu în creștere, o astfel de afacere ar putea fi profitabilă nu numai în Cluj-Napoca, dar și în localitățile învecinate, precum Florești, Baciu, sau Dezmir.
Pentru a deschide un pet shop în Cluj, va trebui să obțineți o serie de autorizații de funcționare. Însă, înainte de a vă ocupa de acestea, trebuie să vă asigurați că spațiul pe care l-ați ales are destinația potrivită. În cazul unui pet-shop, acesta trebuie să aibă funcțiunea de spațiu comercial.
Dacă ați găsit deja un spațiu cu o altă funcțiune, primul pas va fi schimbarea destinației acestuia.
Cum se poate realiza schimbarea destinației unui imobil?
Funcțiunea unui spațiu se poate schimba în două moduri:
- prin obținerea unei adeverințe de la primărie, dacă spațiul nu a suferit modificări structurale neautorizate, sau
- prin autorizație de construire, în caz contrar.
Înainte de a începe acest demers, trebuie să aveți în vedere câteva probleme pe care le puteți întâmpina:
- În primul rând, trebuie să verificați dacă zona permite schimbarea în funcțiunea de spațiu comercial și dacă da, în ce condiții.
- La schimbarea destinației veți avea nevoie de acceptul vecinilor. Vă recomandăm să vă asigurați că veți obține acordul acestora, înainte de a semna un contract de închiriere.
- În funcție de caracteristicile și localizarea spațiului, va trebui să asigurați un minim de locuri de parcare. Fără acestea, nu veți putea schimba destinația imobilului.
- Dacă modificarea funcțiunii se realizează prin autorizație de construire, va trebui să vă așteptați la costuri mai ridicate și la întârzierea începerii activității cu câteva luni.
Despre ce presupune schimbarea destinației unui imobil, cât durează și ce alte probleme pot apărea, puteți citi mai multe aici: Schimbarea de destinație: ce înseamnă, când e necesară și cum se realizează?
Sfatul nostru este ca, înainte de a semna un contract de închiriere, să ne contactați pentru o expertiză a spațiului. Oferim acest serviciu pentru a vă putea asigura că imobilul are destinația potrivită – sau că aceasta poate fi modificată – dar și că acesta respectă toate condițiile necesare pentru obținerea ulterioară a autorizațiilor de funcționare. Despre ce presupune expertiza spațiului puteți citi mai multe aici: Ce este expertiza spațiului, când e necesară și de ce o recomandăm clienților noștri?
Odată ce spațiul are destinația potrivită – în acest caz, de spațiu comercial – se poate trece la obținerea autorizațiilor necesare funcționării.
Ce autorizații și avize sunt necesare pentru un pet-shop?
Pentru deschiderea unui pet-shop, va trebui să obțineți:
- Autorizația de la DSP Cluj,
- Autorizația de la DSVSA Cluj,
- Negația ISU (sau Autorizația ISU, dacă magazinul este unul de mari dimensiuni)
- Acordul de funcționare de la Primărie.
- În plus, dacă veți dori să amplasați o firmă luminoasă, veți avea nevoie și de o autorizație de construire pentru aceasta.
Echipa noastră se ocupă de obținerea tuturor acestor autorizații, precum și de schimbarea destinației spațiului, atât prin adeverință de la primărie, cât și prin autorizație de construire.
Vă oferim asistență pe tot parcursul procesului de autorizare, întocmim documentațiile și depunem documentele la fiecare instituție în parte. Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de ajutor la autorizarea afacerii dumneavoastră, vă invităm să ne contactați.