Ce autorizații sunt necesare pentru deschiderea unui studio de make-up?

autorizare salon machiaj

Cu siguranță, fiecare make-up artist visează să aibă un spațiu confortabil în care să-și desfășoare activitatea. Dacă unii artiști de make-up preferă să închirieze un spațiu în cadrul unui salon mai mare, alții aleg să-și deschidă un studio de machiaj propriu.

În ambele cazuri, fie că alegeți să deschideți un studio de machiaj sau un salon cu mai multe servicii de înfrumusețare, va trebui să obțineți o serie de avize și autorizații de funcționare. Însă, înainte de a ne ocupa de obținerea lor, trebuie să ne asigurăm că spațiul are destinația potrivită. În cazul unui studio de make-up, aceasta trebuie să fie de servicii cu acces public.

Cum se schimbă destinația unui imobil?

Dacă ați găsit deja un spațiu pentru studioul de machiaj, care are o funcțiune diferită, primul pas va fi schimbarea destinației. Aceasta se poate modifica în două moduri:

  • printr-o adeverință de la Primărie, dacă spațiul nu a suferit modificări structurale, sau
  • prin autorizație de construire, în caz contrar.

Sunt însă câteva aspecte pe care trebuie să le aveți în vedere înainte de a începe acest demers.

  • În primul rând, trebuie să verificați dacă la adresa respectivă este permisă modificarea în această funcțiune și dacă da, în ce condiții.
  • La schimbarea destinației veți avea nevoie de acceptul vecinilor. Vă sfătuim să vă asigurați că puteți obține acordul acestora, înainte de a semna un contract de închiriere.
  • În funcție de caracteristicile și localizarea spațiului, va trebui să asigurați un minim de locuri de parcare. Fără acestea, nu veți putea schimba destinația imobilului.
  • Dacă modificarea funcțiunii se realizează prin autorizație de construire, va trebui să vă așteptați la costuri mai ridicate și la întârzierea începerii activității cu câteva luni.

Sfatul nostru este ca, înainte de a semna un contract de închiriere, să ne contactați pentru o expertiză a spațiului. Oferim acest serviciu pentru a vă putea asigura că imobilul are destinația potrivită – sau că aceasta poate fi modificată – dar și că spațiul respectă toate condițiile necesare pentru obținerea ulterioară a autorizațiilor de funcționare. 

Despre ce presupune expertiza spațiului puteți citi mai multe aici: Ce este expertiza spațiului, când e necesară și de ce o recomandăm clienților noștri?

Odată ce spațiul are destinația potrivită – în acest caz, de servicii cu acces public – se poate trece la obținerea autorizațiilor necesare funcționării.

Ce autorizații și avize sunt necesare pentru un studio de make-up?

Pentru deschiderea unui salon de machiaj veți avea nevoie de

  • Autorizația DSP;
  • Negația ISU – fiind vorba de o activitate ce se defășoară deobicei într-un spațiu de mici dimensiuni;
  • Personalul trebuie să dețină o diplomă de absolvire a unui curs de igienă, emisă de o companie acreditată de Ministerul Sănătății;
  • Acordul de funcționare de la Primărie.
  • În plus, dacă doriți să amplasați o firmă luminoasă, veți avea nevoie de o autorizație de construire pentru aceasta.

Echipa noastră se ocupă de obținerea tuturor acestor autorizații, precum și de schimbarea destinației spațiului, atât prin adeverință de la primărie, cât și prin autorizație de construire.

Vă oferim asistență pe tot parcursul procesului de autorizare, întocmim documentațiile și depunem documentele la fiecare instituție în parte. Dacă aveți întrebări sau aveți nevoie de ajutor la autorizarea afacerii dumneavoastră, vă invităm să ne contactați.