La Permiteo, ne ocupăm de întregul demers pentru obținerea acordului de funcționare de la primăriile Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu și ale localităților învecinate. În cazul activităților economice pentru care nu este necesară obținerea unui acord de funcționare, ne ocupăm de obținerea negației.
Cine are nevoie de Acordul de funcționare de la Primărie?
Acordul de funcționare de la Primărie este necesar pentru desfășurarea în deplină legalitate a activităților economice care implică program cu publicul, precum:
- Restaurante, fast-food-uri, pizzerii, cafenele, baruri
- Cofetării, patiserii, brutării
- Saloane de înfrumusețare, frizerii, spa-uri, saloane de masaj
- Magazine alimentare și nealimentare
- Florării, spălătorii auto, săli de fitness, etc
Cine NU are nevoie de Acordul de funcționare de la Primărie?
Există și activități economice care, deși au program cu publicul, sunt scutite de obligația de a obține un acord de funcționare de la Primărie. Printre acestea se numără: cabinetele medicale, farmaciile, grădinițe, cabinete notariale, și altele.
Pentru aceste cazuri, se obține de la Primărie o negație, care reprezintă un răspuns oficial prin care se confirmă că nu aveți nevoie de acord de funcționare. Dacă sunteți în această situație, pentru a evita eventualele neclarități în cazul unui control, vă sfătuim să obțineți o astfel de negație din partea Primăriei.
Cum se obține Acordul de funcționare de la Primărie?
Pentru obținerea acordului de funcționare, se întocmește o documentație care se depune la Primărie. Înainte însă de a ne ocupa de dosarul pentru acordul de funcționare, trebuie să ne asigurăm că spațiul pe care l-ați ales pentru afacerea dumneavoastră are în CF destinația (funcțiunea) potrivită. Dacă are o altă funcțiune, primul pas va fi schimbarea destinației imobilului.
Despre ce presupune schimbarea de destinație a unui spațiu și ce obstacole puteți întâmpina în acest proces, puteți citi mai multe aici: Schimbarea de destinație: ce înseamnă, când e necesară și cum se realizează?
Dacă destinația spațiului este cea potrivită, se poate întocmi documentația pentru Acordul de funcționare de la Primărie. Dosarul trebuie să conțină, după caz, o serie de autorizații ce trebuie obținute în prealabil:
- Autorizația DSP,
- Autorizația DSVSA,
- Autorizația sau Negația ISU,
- Autorizația de Mediu,
Așadar, pașii pentru obținerea acordului de funcționare sunt:
- Schimbarea de destinație, dacă spațiul nu are funcțiunea potrivită,
- Obținerea autorizațiilor care trebuie anexate la dosar
- Depunerea documentației la Primărie
La Cluj-Napoca, după depunerea dosarului, acesta urmează să fie analizat într-o comisie – care se organizează o dată pe lună, în cel mai bun caz. Ca să nu întâmpinați săptămâni sau chiar luni de întârzieri, este foarte important ca documentația să fie completă și corect întocmită.
Cu ce vă ajutăm noi
La Permiteo, ne ocupăm de întregul demers pentru obținerea acordului de funcționare de la Primăriile Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu și a localităților învecinate.
- Dacă este nevoie, obținem schimbarea de destinație a imobilului, atât prin adeverință cât și prin autorizație de construire.
- Ne ocupăm de obținerea autorizațiilor ce trebuie anexate la dosar, de la DSP, DSVSA, ISU, APM.
- Întocmim documentația și o depunem la Primărie.
- Păstrăm legătura cu reprezentanții Primăriei, ne ocupăm de eventualele completări și urmărim cazul până la emiterea Acordului de funcționare.
- Vă oferim consultanță și suport pe întreaga perioadă, astfel încât să vă puteți începe activitatea cât mai curând.
Dacă aveți nevoie de ajutor pentru autorizarea afacerii dumneavoastră, vă invităm să ne contactați!



