Deschiderea unui magazin alimentar presupune obținerea unei serii de avize și autorizații de la instituții precum DSP, DSVSA, ISU, APM sau Primărie. Pentru fiecare dintre acestea, trebuie întocmită și depusă o documentație cuprinzând acte specifice.
1. Extrasul de carte funciară cu funcțiunea de spațiu comercial
Înainte de a ne ocupa de obținerea avizelor și autorizațiilor de funcționare pentru un magazin alimentar, trebuie să ne asigurăm că spațiul pe care l-ați ales are în CF funcțiunea de spațiu comercial.
În cazul în care acesta are o altă funcțiune, primul pas va fi schimbarea destinației imobilului.
Despre ce presupune acest demers și ce probleme pot apărea puteți citi mai multe aici: Schimbarea de destinație: ce înseamnă, când e necesară și cum se realizează?
Aici găsiți lista actelor pe care trebuie să le pregătiți la schimbarea destinației prin adeverință de la Primărie: Acte necesare pentru schimbarea destinației unui spațiu
2. Acte necesare pentru obținerea Autorizației DSP pentru un magazin alimentar
Autorizarea unui magazin alimentar la Direcția de Sănătate Publică presupune întocmirea unei documentații ce trebuie să cuprindă următoarele acte:
- Cerere
- Actul de identitate al administratorului societății
- Certificatul constatator al societății
- CUI al societății
- Declarație pe proprie răspundere
- Planul de mobilare al spațiului
- Planul de situație cu precizarea distanțelor și vecinătăților
- Extras CF cu funcțiunea de spațiu comercial
- Memoriu tehnic DSP
- Dovada plății taxei
- Contractul de închiriere sau actul de proprietate
3. Acte necesare pentru obținerea Autorizației de la DSVSA
Pentru obținerea autorizației sanitar-veterinară, trebuie întocmită o documentație cuprinzând următoarele acte:
- Cerere
- Actul de identitate al administratorului societății
- Certificat constatator
- Planul de mobilare
- Planul de situație
- CUI
- Contractul de închiriere sau actul de proprietate
- Memoriu tehnic DSVSA
4. Acte necesare pentru obținerea negației ISU
Dacă spațiul în care va funcționa magazinul are sub 200 mp (Atenție! Construiți, nu utili), respectiv sub 100 mp în cazul spațiilor situate la subsol, de la ISU veți avea nevoie de o negație. Pentru obținerea acestei negații, documentația trebuie să cuprindă:
- Cerere
- Certificat constatator al societății
- CUI
- Contractul de închiriere sau actul de proprietate
- Schita spațiului sau planul imobilului
- CF
- Dacă e cazul, se pot solicita și alte documente justificative
Dacă doriți să deschideți un magazin alimentar într-un spațiu de peste 200 mp, respectiv peste 100 mp în cazul spațiilor situate la subsol, va fi necesară autorizarea ISU. Acest proces presupune întocmirea unei documentații complexe ce trebuie realizată de specialiști autorizați (arhitecți, ingineri de instalații, verificatori atestați, șamd).
Firma noastră se ocupă de obținerea autorizației privind securitatea la incendiu, așadar, dacă doriți să aflați mai multe despre ce presupune autorizarea ISU, vă rugăm să ne contactați.
5. Acte necesare pentru obținerea Autorizației de Mediu
Dacă sala de vânzare are peste 400 mp, veți avea nevoie de o autorizație de la APM. Pentru obținerea autorizației de mediu, documentația trebuie să cuprindă:
- Cerere
- CUI
- Certificatul constatator pentru punctul de lucru
- Contractul de închiriere sau actul de proprietate
- Schița spațiului
- Plan de amplasament al spațiului/ Plan de încadrare în zonă, după caz
- Fişa de prezentare şi declaraţie
- Contracte pentru furnizare utilităţi, preluare deşeuri şi ape menajere
- Dovada plății taxei pentru autorizare
- Dacă e cazul, se pot solicita și alte documente justificative
6. Acte necesare pentru Acordul de funcționare de la Primărie
După eliberarea tuturor autorizațiilor menționate anterior, ultimul pas este obținerea acordului de funcționare de la Primărie. Documentația trebuie să conțină:
- Certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului.
- Certificat constatator privind activităţile desfăşurate în cadrul punctului de lucru
- Cartea funciară actualizată, nu mai veche de 90 de zile, a imobilului.
- Actul privitor la deţinerea legală a spaţiului.
- Acordul scris al coproprietarilor-coindivizarilor (unde este cazul).
- Planul de situaţie.
- Fotografie a faţadei imobilului.
- Releveul spaţiului sau planul vizat spre neschimbare anexă la autorizaţia de construire aferentă spaţiului structurii de vânzare.
- Declaraţie pe propria răspundere (formular tip) privind structura de vânzare.
- Autorizaţia privind securitatea la incendiu sau negaţie, după caz, emisă de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Avram Iancu” al judeţului Cluj.
- Autorizaţie de mediu emisă de Agenţia de Mediu Cluj, după caz.
- Certificarea conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică, emisă de către Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Cluj.
- Actul emis de Direcţia Sanitar-Veterinară a judeţului Cluj.
- Dovada îndeplinirii cerinţei ca personalul angajat să deţină cunoştinţe de specialitate pentru efectuarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar.
- Contract de salubritate încheiat cu compania de profil.
- Contractul sau anexa la contractul de salubritate pentru colectarea selectivă a deşeurilor reciclabile.
- Viza Poliţiei municipiului Cluj-Napoca pentru solicitarea de orar de funcţionare după ora 22.00.
- Autorizaţia de construire/abonamentul de ocupare a domeniului public cu căi de acces, în valabilitate, dacă este cazul.
Echipa noastră se ocupă de obținerea tuturor autorizațiilor pentru deschiderea unui magazin alimentar, precum și de schimbarea destinației imobilului. Dacă aveți întrebări privond procesul de autorizare sau dacă aveți nevoie de ajutor la obținerea avizelor și autorizațiilor necesare funcționării, vă invităm să ne contactați!